Wednesday, March 11, 2009

API DALAM SEKAM

Tinggal hampir 2 minggu lagi hari penamaan calun untuk PRK Bt Selambau akan diadakan dan persaingan untuk menjadi wakil atau calun PKR pada PRK kali ini semakin hebat. Masing2 yang mempunyai kuasa atau pengaruh akan melobi untuk calun pilihan mereka. Malah ada pemimpin yang mengambil sikap berkecuali untuk tidak mengeruhkan lagi suasana. Bagi penduduk tempatan atau pengundi2 Bt Selambau sendiri tentulah pada kali ini mengharapkan PKR mengenengahkan calun dari kalangan pendudk tempatan yang berkaliber dan dapat berkhidmat dengan baik untuk mereka tidak kira dari kaum apa sekali pun. Dan besarlah harapan pengundi agar tiada lagi tangan2 ghaib yang cuba untuk menjadi hero dan menghangatkan keadaan dengan menampilkan calun pilihannya dan mengenepikan PKR Bahagian Merbuk itu sendiri.

Dan bagi pihak pimpinan atasan perlu mengambil perhatian yang serius dalam hal menetapkan calun pada PRK yang cukup penting kali ini. Biarlah Ameno dan BN Kedah sahaja yang bercelaru untuk menetapkan calun mereka samada dari MIC atau Ameno sendiri.. Biarkan mereka terjun dengan labu2nya.Ditengah-tengah kehangatan menghadapi PRK Bt Selambau dan dalam penelitian PKR untuk memilih calun2 yang bertanding ada juga kedengaran suara2 sumbang dari dalam PKR Kedah sendiri ada yang akan mengugut untuk bertanding sebagai calun Bebas jika tidak dipilih sebagai calun. Itu suara sumbang untuk PRK. Dalam celah2 itu pula ada juga yang mengambil kesempatan mengugut Pimpinan Pusat sagar disingkirkan 2-3 orang Pimpinan Negeri yang kononnya mendatangkan masalah didalam Perhubungan Negeri. Tapi rasanya mereka ini mengambil kesempatan untuk survivor dan kesinambungan hayat politik mereka di Kedah. Puak2 ini ibarat si Kitol dan Raja Mendaliar dalam ceramah DSAI di Markas Pas Bt Selambau pada malam 7hb Mac lalu yang dihadiri oleh kira2 6 ribu orang yang tidak beganjak walau pun hujan turun semasa DSAI menyampaikan pidatonya. Walau pun ditujukan kepada pimpinan Parti gerombolan BN tetapi tempiasnya tetap mengena kepada sesetengah pimpinan bahagian di dalam PKR Kedah. Perkara ini ibarat API DIDALAM SEKAM.

Dengar khabarnya mereka ini akan menghantar memorendom kepada Pimpinan PKR Pusat dan jika tidak mendapat perhatian sewajarnya mereka khabarnya secara senyap2 juga akan menaja calun Bebas Melayu. Khabarnya seorang calun bebas telah di pilih untuk tujuan tersebut dan cuma mencari penajanya sahaja. Nak tau betul ke tidak cuba tanya Hamid Osman Ketua Bahagian Padang Serai?.............

Rakyat dan pengundi berharap pada kali ini dapatlah Pimpinan PKR membuat satu keputusan yang bijak dan penuh penelitian. Pilihlah calun yang terbaik dikalangan anak tempatan agar tidak di fitnah dan di tohmah PKR tidak mampunyai calon sehingga terpaksa mengimpot calon dari luar. Perkara ini teramat penting agar tiada suara2 sumbang yang akan mempertikaikan keputusan itu kelak terutama dari pengundi Bt Selambau itu sendiri. Cukuplah pengajaran yang telah di tempohi oleh PKR dimasa PR ke 12 yang lalu demi menjaga sikap setiakawan dalan gabungan Pakatan Rakyat. Banyak suara terutama penyokong PAS dan hardcore PKR sendiri yang mempersoalkan calon2 PKR yang dipilih terutamanya secara tangkapmuat yang akhirnya terbukti apa yang telah berlaku di PERAK......Dan untuk kali ini biarlah calun yang benar2 layak terutamanya dari anak tempatan dipilih agar dapat memberi perkhidmatan yang terbaik kepada penduduk BT Selambau kerana kemenamgan berada disebelah KITA.Sekian........"SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT"

Wallahhualam.....

Jin Brabus.

2 comments:

  1. Alahai Mid Man strike again .... dulu kes pujuk Lim Soo Nee lompat parti masuk BN di Tmn Selasih Kulim, bersama Lan Gemuk dan Azhar jerlun ... Lepas tu Kes Danok dengan 13 perkara ... semasa PRK Permatang Pauh ... sekarang nih Memo pulak .. menjelang PRK bukit Selambau ...Memang Hamid Osman nih jenis Pelacur politik ... suka menangguk di air keruh ... kita harap Pimpinan PKR tolong perati Babi sekor nih ..

    ReplyDelete
  2. Dengar cerita AMK Kedah ambik sikap berkecuali ttg soal calon pasal nak tumpu persiapan jentera? Kalau begitu, baguih la!! Tak payah ikut geng2 api dalam sekam yg dok lobi calon depa, senang depa nak pujuk suruh lompat. Tolong perati sama Zamil dgn Mocktar mansor tu!

    ReplyDelete